Svar på frågor del 2

Hörrni, ärligt talat. Era frågor om träning gör mig nervös haha. Känns som ni tror jag är värsta mirakelkvinnan haha men jag gör liksom inget speciellt, det jag gör klarar vem som helst av så länge man har intresse, viljan att lära sig och villig att köra på hårt som fan! Jag är ingen expert, jag är bara en tjej som tränar riktigt mycket och hårt. Men självklart ska jag försöka svara på era frågor så mycket som möjligt. Men till några av frågorna tänkte jag göra egna inlägg på då det finns rätt mycket att skriva :) Det kommer bli många träningsinlägg framöver då det kommer till kost, hur jag lägger upp ett pass osv.
 
Det är jättesvårt för mig att beskriva övningar då jag inte kan namn på ens 10% av dom. Men ska även försöka ta det i ett inlägg och försöka leta upp det lite. Så don't hate on me nooow :( haha.
 

Hur mycket kondition brukar du köra och vad? 
Vilka sorts maskiner använder du dig av på gymmet? :)
Brukar oftast köra runt 20-40 min kondition nu för tiden, men det händer att det blir mindre/mer! Men standard brukar vara 30 min. Maskiner kör ju alla möjliga, det är för många för att kunna beskriva vad dom heter men kör oftast med fria vikter eller egna övningar.

 

Jag har bestämt mig för att börja träna och bli hälsosam. Jag börjar från första rutan. Senast jag var i toppform var för fyra år sen, har inte lyft ett ben sen dess. Så var börjar jag, från att ha noll kondition och noll styrka? Jag vill främst gå ner i vikt till en början för att sen bygga muskler. Vad för träning ska jag använda mig utav och vad ska jag äta?
Börja lugnt och känn efter bara! Börja med att gå på gåbandet, testa springa och känn efter hur mycket du orkar springa och hur högt tempo du orkar under ett visst antal minuter så du har något att gå efter tills nästa gång. Sen jobbar du på det! Kan ju även va cykel eller crosstrainer. Börja lite lugnt bara och lär dig känna dig hemma på gymmet, skulle iallafall jag gjort. Eller gå på pass där både kondition/styrka innehåller. Kanske bodypump? Då lär du dig även övningar du kan göra själv sedan. Så kan du köra kondition innan/efter ett styrkepass eller tvärtom. Ät nyttigt bara till att börja med! Sunt förnuft. Det rekommenderar iallafall jag. Dra ner lite på kolhydraterna, ät regelbundet, ät mer protein och drick mycket vatten. Tycker inte man ska gå slaviskt efter någon diet, brukar oftast inte hålla i längden ändå.

 

Kan inte du berätta om hela din resa (alltså när det gäller träning, från dag 1 till idag) 
Vad du tränar/tränat? Vilka övningar du gör? Exakt alla. 
Hur mycket du tränar/tränat? vad du äter? Om du utesluter några näringsämnen eller äter allt. 
Jag vill veta allt om hur du blev så vältränad och hur du gjorde exakt! :D
Jag ska göra ett inlägg där jag skriver om hur jag gjorde från början och hur jag gjort både med kost och träning sedan jag började och även lägga dit bilder där man ser min utveckling har jag tänkt. Ska försöka ge tips på lite övningar också men exakt alla blir svårt för mig, det är för mycket haha. Men det kommer! Ska försöka slå ihop ett sådant inlägg i veckan.

 

Annvänder du någon fettförbrännare? Om du gör det, vilket märke och tar du de även de dagarna du INTE tränar? 
När du tränar rumpan, vilka övningar gör du då? 
Hur blev du så pass fit i jämförelse med din före/efter bild i bikini? Hur länge har du tränat?
Jag äter hur bra som helst, tränar 5ggr/veckan men känns ändå som det där midjehullet håler sig kvar :( Har du några tips? Jag är väldigt smal men det vill liksom inte försvinna.
Nej jag använder mig inte av någon fettförbrännare, tror inte riktigt på sånt där. Men ska nog prova någon gång ändå. Då det kommer till rumpövningar som jag kan namnet på (haha) så brukar jag göra squats, benpress, utfall, kissande hunden(HAHA), och den där maskinen då man trycker benet bakåt och uppåt när man ligger ner. Ingen aning om vad den heter men den kan man även göra själv utan vikt. Sen några till, men dessa var lättast att beskriva. Kör lite olika varje gång. 
Jag har tränat sedan i mitten på april, det var då jag började på allvar alltså. Midjehullet är svårt att få bort haha, går ju inte heller att punktförbränna riktigt. Men träna midjan och sidmagmusklerna. Här är en övning jag tycker är grym för att träna ens lovehandles ;)

 

Hittade denna på http://duomundi.wordpress.com/category/ovningar/
Där kan ni även hitta tips på massa andra övningar som bruden illustrerar. :)
 
 

Jag har lite fett på kroppen, är inte över viktig eller något men vill vara fit till sommaren. Jag skaffade gymkort idag men är lite förvirrad när det gäller gym. Hur tränade du i början? Körde du mycket kondition och hade du något mål med att bränna kalorier? Och hur många dagar i veckan tränade du?
Gå med någon som inte känner sig lika förvirrad, det är nästan det bästa i början. Du kan förbereda dig genom att klicka dig runt på träningsbloggar och kolla runt på youtube på tips på övningar. Finns grymma videos där dom beskriver exakt hur du ska göra under hela övningen för att få bäst resultat. I början körde jag mycket kondition, älskade crosstrainern så körde nästan alltid den i 45 minuter. I början försökte jag förbränna 500 kalorier varje gång ungefär. Men blev ofta mycket mer än så. Men tänk inte så mycket på kalorier tycker jag. Man kan bli riktigt knäpp av det! Men jag körde minst tre gånger i veckan iallafall. :) Lycka till.

 

Hur äter du? Hur tänker du när det gäller mat? Gärna exempel på en typisk dag för dig med mat.
Jag äter inte bra! Jag tänker såhär: Jag hatar dieter, jag älskar mat. Man ska inte undvika något man älskar haha. Men det ska finnas någon måtta, vilket jag inte så ofta har hehe. Jag har problem med min kost och det gör mig tyvärr jättebesviken, skulle nog fått tusen gånger bättre resultat om jag skött den bra. Men jag äter mycket onyttigt och jag äter mycket och ofta. Ibland är jag bättre men för det mesta är jag dålig. Men jag gör av med mycket energi så då måste man ju äta mer, och jag tränar så mycket så det jämnar väl ut sig. Men ska bli bättre, från och med imorgon! Ska göra ett inlägg också om kost och vad jag har för åsikter och hur jag själv är.

 

Vad ska man mest undvika för mat om man vill få fin mage? 
Ingen aning haha. Men antar att man ska undvika för fet mat och inte äta alltför mycket kolhydrater då man blir uppsvälld av det. Men jag tror inte man ska undvika något för "att få en fin mage". Allt hör ju ihop och en bra kost = bra kropp = bra mage! Eller? Haha, men käka mer protein om du vill skaffa lite muskler! :) Men för att få muskler är även kolhydrater viktigt. Träna magen är nog det bästa? :D

 

Kan du inte skriva ett träningsinlägg som du kör (helkropp) o hur man gör dem?
Kan skriva ett inlägg någon gång om hur ett pass kan se ut för mig och ska försöka visa övningar också. Men tränar aldrig helkropp tränar nästan alltid bara en muskelgrupp per dag. Men får väl göra flera inlägg så småningom och försöka beskriva så gott jag kan! :)

 

Ida du MÅSTE ge tips på hur man kan träna Mage, Ben, Rygg och Rumpa HEMMA! Har inte råd med gym hehe..
Ska tipsa om dom övningar som jag kan och det kommer även det hamna i något övningsinlägg! Mycket jag gör på gymmet kan man göra hemma, du kanske bara behöver något redskap! Ska göra det jag kan :)

 

Vad tar du i vikter när du kör squats?:) vilka övningar föredrar du för en bra rumpa, fast mage och muskler på ryggen? 
Inte mycket haha, är ganska ny med squats fortfarande. Brukar köra 30 kg tror jag och sen köra 3x12. Så var det iallafall senast. Skrev även övningar till rumpan i ett svar högre upp. Andra övningar, som sagt kan jag inte beskriva dom såhär. Men jag ska göra ett inlägg då jag försöker få med några övningar jag tycker är bra!

 

Jag har en del frågor!! 
1. kan du skriva ett helt inlägg om hur din kost ser ut? och hur den såg ut när du började gå ner i vikt? vad åt du, vad undvek du? ca hur mkt kalorier stoppar du i dig per dag osv? :) hur många gånger per dag äter du? 
2. hur tränar du? speciellt schema? hur länge brukar du träna per gång? 
3. kosttillskott, vilka använder du och hur ofta/hur mycket? :) 
haha många frågor, men du är grym!
1. Ja det ska jag, ett inlägg från dag ett tills nu kommer det bli! Men kalorier räknar jag inte och inte heller hur många gånger jag äter per dag, herregud det skulle göra så jag fick ångest haha! Men kanske ska börja haha ;) 2. Jag är lite slarvig och har inget schema men har ganska bra minne och kör kroppsdel efter kroppsdel bara. Men har tänkt att göra ett schema för att få bättre struktur, har vart lite luddigt på sistonde. Brukar oftast köra från en till två timmar!
3. Tar alltid pwo:n Craze innan träning för att få energi och då och då slinker det ner en proteindrink. Inte ofta..... ja jag slarvar som ni redan märkt kanske. Men då är det Whey 100 jag använder mig av. Men är dålig på att dricka den för att jag tröttnat på smaken jag har. Just nu tar jag nog bara en proteindrink en gång i veckan om det är bra hahha. TACK!! glad jag blir, känner mig dock ganska dålig då jag inte har så bra svar på era frågor. Men ska göra mer detaljerade inlägg istället tänkte jag! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback