Håll dig frisk!

Inte mycket planer idag inte! Ska träna (ovanligt) sen måste jag handla lite! Lille mami är sjuk :(
Skulle egentligen träffa pappa ikväll men hans tjej var jättesjuk också så då vill man ju inte komma direkt haha. Även mötet jag skulle ha igår blev inställt pågrund av sjukdom.. Herreguuud vad är det! Alla är sjuka känns det som. Så jävla skönt för jag är verkligen aldrig sjuk.. Knappt ens förkyld alltså! Jag brukar kanske ha en gång per år som jag känner mig lite halvdålig i två dagar MAX och då brukar det oftast bara vara förkylning haha! I AM SUPERWOMAN! Är även oftast runt kring sjuka människor men klarar mig ändå. 
 
Vad jag brukar tänka på extra för att INTE bli sjuk nu på vintern då så många är förkylda/magsjuka:
  • Handsprit (speciellt innan man äter ute)
  • Tvätta händerna lite oftare än vanligt 
  • Inte dricka från andras flaskor/låna lipsyl om du inte vet att personen är 100% frisk
  • Röra på dig mycket, det stärker faktiskt immunförsvaret!
  • Klä sig varmt (okej det var en lögn jag är nog alltid den som har minst kläder)
  • Se till att få i sig mycket vitaminer! Omega 3, C vitamin osv, tror även en solen kan göra alla gott (D-vitamin)! En tripp till solariet skadar inte så länge det inte går till överdrift. Man känner sig piggare.
  • Känner du av något symptom av förkylning så TA TAG I DET, och låt det inte brista ut mer. Även enkla saker som färsk ingefära, citronvatten, te osv kan göra susen.

Tror jag har väldigt bra immunförsvar, sen tar jag väl hand om mig själv ganska bra också, har dock typ alltid varit så. När jag var liten och gick på dagis så var jag avundsjuk på alla andra när dom var sjuka hela tiden så ibland fejkade jag att jag var sjuk bara för jag också ville stanna hemma och bli ompysslad! Hahahah!! :') Men ärligt hur mysigt var det inte att bara ligga och kolla på film hela dagarna, sen kom mamma alltid med massa glass och tidningar! Det var ju underbart haha! Fast det gör hon ioförsig forfarande om jag är sjuk, för de gångerna jag är sjuk på riktigt (som händer någon gång på några år kanske) så är det oftast riktigt illa. Men är väl ingen mespropp heller haha.. Jag är väldigt: "Nej jag mår bra, det är inget. Behövs inte kollas upp"  alltid haha. Inte så bra heller kanske!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback