Angående min kost

Många undrar hur jag tänker kring kost. Många blir säkert chockade över mina matvanor, men dom är oftast inte bra. Jag äter jättemycket, jag äter jätteofta och för ofta för dåligt också. Jag är som en häst! Om jag inte kontrollerar mig. Men så mycket energi jag gör av mig så är det okej att äta mycket. Men jag är grov haha. Ni skulle sett mig igår. Det enda jag gjorde under hela dagen var att äta, fanns inget stopp. Jag är inte hungrig men jag äter ändå för jag blir inte mätt?! Jag kan inte bli mätt längre! Allvarligt, jag slutar äta när jag känner att jag måste. 
 
Jag har provat några dieter och det är absolut inget för mig, jag hatar dieter och tycker att det inte är något som håller i längden ärligt talat, och ska man klara det så ska man ha sjukt mycket disciplin och självkontroll. Ska skriva lite mer om mina erfarnheter kring olika dieter sen!
 
Men annars i veckan har jag faktiskt vart ganska duktig och bara ätit regelbundet och försökt med tre stora mål om dagen och sen 2-3 mellanmål. Det har gått ganska bra! Dock så är inte jag någon som sitter och pillar bort kolhydrater och så. Jag älskar bröd, pasta, kolhydrater i allmänhet. Men försöker göra som så att jag skippar något mål då och då med kolhydrater, då jag inte är så hungrig till exempel. Men jag klarar mig inte utan kolhydrater annars, får inte tillräcklig energi.
 
Något jag borde ta åt mig mer av... :)
 
Just nu försöker jag bara äta bra. Det vill säga ingen skräpmat eller skit. Jag äter det jag känner för och tycker inte det är värt att pilla för mycket i kosten då jag älskar älskar ääälskar mat och att äta. Innan jag började träna sa jag alltid: Jag kan fan inte träna, för jag älskar MAT!!! Om jag ska träna kommer jag aldrig kunna ändra min kost, det är fan inte värt det. Valde maten före en bra kropp! (HAHA, tjock brud)
 
Så för mig är det tillräckligt jobbigt att bara skippa godis/skräpmat osv på vardagarna. TRO MIG, jag har klarat en vecka EN GÅNG sen jag börjat träna. Har blivit mycket skräpmat också. Men eftersom kosten är minst lika viktig som träningen så vet jag att om jag bara ätit rätt från första början så skulle jag nått mina resultat mycket fortare och antaglien kommit mycket längre också! Men, man får inte glömma bort att leva! Men jag bättrar mig mer och mer! :)
 
Nu är det måndag igen, jag borde väl kunna hålla mig till helgen fredag iallafall? Förra veckan klarade jag mig 3 dagar, jag svek er på fredagen, mammas choklas lockade för mycket :( Här får ni gärna tipsa mig, hur blir jag av med mitt extrema sockerberoende? 
 
Och då ska vi inte tala om energidrycker... :) Men det handlar om framsteg, och det gör jag!!



Kommentarer
Anonym

Du skrev i ett tidigare inlägg att du skulle fixa visum, vad ska du göra/resa?

Kram

Svar: Tänkte berätta allting när det är 100% klart! Vilket det säkert blir snart :D men man vet ju aldrig och vill inte gå ut med det helt pågrund av lite annat privat! Kramkram!
idabergmans.blogg.se

2013-01-21 @ 17:29:07
Frida

haha jag är exakt likadan, kan äta huuur mycket som helst, och det känns som man aldrig blir mätt... haha sjukt!

Svar: DET ÄR AS JOBBIGT :( fyyy!!! vet inte vart det kommer ifrån, för det var inte så förut :'D
idabergmans.blogg.se

2013-01-21 @ 20:45:56
URL: http://fridaothilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback