What doesn't kill you makes you stronger

Godkväll :) Eller god morgon för er..
Min dag började inte så bra, bakis och sådär och sedan ångest och panik pågrund av mobilen och så. Men det är lugnt, egentligen så är det bara en mobil, ellerhur? Ingen idé att fortsätta nöta på det där, just move on, får klara mig helt enkelt.
 
Innan jag åkte så hoppades jag på att få massa nya erfarenheter och lära mig massor, och var beredd på allt och såg det faktiskt inte som en vanlig semester med sol, bad och fest. Det har det inte vart heller. Den här resan känner jag redan nu att jag hittat mig själv mer och är tusen gånger mer självständig, jag blir starkare för varje dag. Jag behövde egen tid, jag mådde inte bra, jag behövde komma bort från allt och bara tänka på annat för ett tag.
 
Att jag sen inte haft världens tur med allt sen jag kom är inget jag är bitter för, jag vill inte ha en svenssonsemester, jag ser det här som ett äventyr istället. Just nu lever jag liksom det amerikanska livet, jag har endast umgåtts med människor som bor här hela tiden, så har inte fått den typiska turistversionen, det är jag glad för.
 
Jag är glad att jag åkte hit, det känns som jag vet mer vad jag vill i livet nu, vad jag ska sträva efter och jag känner mig självständig och stark och oberoende. Nästan känslokall (inte bra heller dock) men ibland måste man tänka på sig själv också. Och mitt självförtroende har växt mycket. Det tackar vi för!
 
Kommer definitvt åka iväg ensam på andra resor också framöver, det är extremt lärorikt och man lär sig jättemycket, man gör saker man annars inte skulle göra..

Imorgon kommer Chris tillbaka. Vet att jag får stanna här hos dom tills jag åker hem men nu har jag bokat hotell som jag kommer checka in på på måndag och vara där tills jag åker hem. Alltså sista veckan. Känns bra! :) Kommer nog fortfarande umgås mycket med dom jag bor hos nu men fortfarande skönt att ha sitt egna och ha sitt egna, känner mig lite påträngande haha!
 
 



Kommentarer
Anonym

vrf blev du utslängd? :o

2013-02-17 @ 15:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback