Poolparty

Ångesten som uppstår då bara dagarna flyger förbi. Igår gick jag och små shoppa lite och sen träffade jag Chris. Alltid kul att träffa honom, kommer sakna han och hans systrar när jag åkt hem! :(
 
Idag mötte jag upp en tjej som heter Madeleine som är svensk som hitta mig via min blogg!! Hon gick dock på manikyr och pedikyr medan jag gick till stranden. Det var lika underbart som vanligt. Träffade även någon random kille där som jag satt och snacka med så jag var inte ensam, vi drog därefter till ett poolparty som var här. JAG ORKAR INTE. Min resa blir bara bättre och bättre. Sjukt nice poolparty, som taget ur en highschool film. Bra musik, underbart väder, alkohol, och massa snygga människor i badkläder.. Do I have to say more? Stannade dock inte så länge för eftersom jag precis kom från stranden kände jag mig inte så passande och ska strax möta på Madeleine. Men blev inbjuden på ett annat poolparty imorgon så då ska jag och Madeleine dit hoppas jag om hon vill följa med!
 
Nu ska jag strax möta henne tror jag och vi ska ta något att äta och glida förbi några affärer tror jag. Får panik över att min kamera har dött och jag köpte en omvandlare som skulle funka till mina sladdar men det gjorde den inte!! Jävla skit... Finns så mycket jag vill visa för er!
 
Sen ikväll blir det feeeeeeet utgång och vi planerar på att dra till LIV. Imorgon (OM JAG HINNER OCH KAN) så vill jag även dra förbi nattklubben Bamboo för Trey songz kommer dit!!!!!!!!!!! Har sån panik över att jag åker hem snart, alla jag träffat här försöker få mig att stanna och idag träffade jag även en person som kunde fixa jobb här till mig om jag ville. Det är inte första heller.
 
Jag lever som en prinsessa här nere, livet är för bra verkligen. Lever det livet jag vill leva just nu. Hur kan man vilja lämna detta!??!?!?
 
Just nu, känner mig stressad av tiden jag har kvar här, så nu måste jag ut och inte vara inne!!!
 
 
 
Och här var jag idag! Hehe, kanske inte lika mycket folk dock. Imorgon ska vi till ett mycket större ställe! Vip dessutom, ska njuta till fullo min sista dag här!
 
 



Kommentarer
Hej

Tyvärr får du inte jobba i USA om du inte har arbetsvisum

Svar: Vet men det är bara skaffa greencard vilket man kan göra på många sätt och sen kan man jobba olagligt också haha. Som väldigt många gör om man inte vill stanna här forever såklart. :)
idabergmans.blogg.se

2013-02-24 @ 20:36:44
Hej

Tyvärr är det inte bara att skaffa green card . Ett företag måste vilja anställa dig och gärna att du har en hög utbildning sen anställer dem hellre en amerikan för det kostar väldigt mycket att anställa en icke amerikan . Jag skulle inte rekomendera dig att jobba svart . Kommer dem på dig blir du portat i USA . Skulle det hända att du måste åka tillbaka till Sverige för att det kanske händer nåt kommer du inte heller kunna åka tillbaka . Om du blir sjuk har du inte rätt till sjukvård eftersom att du är där illegalt

2013-02-25 @ 12:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback