Hemma

Det var inte lätt att lämna Miami, men nu är det gjort. Började gråta i taxin hem, haha jag är så dramatisk. Men den här resan har vart helt sjuk för mig på alla sätt och vis, känner mig som en helt ny människa nu och det är lite känslosamt. Jag har vuxit så jävla mycket som person, träffat otroliga människor, lärt mig stå på egna fötter osv osv.. Listan kan göras lång. Jag kommer tillbaka snart! Är som förälskad i denna stad. Men ska inte tänka negativt på att jag är hemma, får göra det bästa av situationen och vara glad för den fina tid jag haft och nu är det hårt jobb för att sedan komma tillbaka! DEAL.
 
Resan var lång men lyckades dock sova en del på planet eftersom det endast blev 3 timmars sömn igår. När jag kom hem märkte jag att en av parfymerna jag köpt läckt ut i hela väskan. KUL!!!!!!!! Horhelvete, och även en annan sak jag köpt har spruckit. Kuuul men vad gör man, hoppas allt annat klarar sig. Hade med mig en halv resväska hit och två stora resväskor hem blev det. Haha!!
 
Var kul att träffa mami igen, vi fick lite tårar i ögonen då vi träffade varandra :') Nu idag ska jag försöka få med att träffa några fina vänner, träna(!!!) och packa upp en del! :) Även att lösa mitt mobil-problem......... Can't wait till att träffa natta då hon slutat jobbet heller!!! <3 <3 <3
 
Bildbomb från resan!
 




 
 
 
 









Kommentarer
Malin

Vet inte hur jag skall fråga men jobbade du som eskorttjej i Miami? (vill inte vara elak undra bara)

Svar: Haha neeeej verkligen inte! :) Tar inte illa upp så det är ok. Väntade mig lite knäppa kommentarer. Har kanske verkat så? Skulle först o främst aldrig jobba där då jag bara var där i tre veckor, på något sätt! Har bara råkat bli så några gånger att jag festat med några som är rika. Eftersom det är så många rika i Miami så är det inte så svårt haha! Men har umgåtts minst lika mycket med orika.. Sen vet jag inte om du syfta på killen som erbjöd mig massa saker och så, men jag tackade nej till allt för jag tycker det är fel! Skulle inte kunna göra något sånt men i Miami är det annars väldigt vanligt. puss
idabergmans.blogg.se

2013-02-26 @ 12:08:37
Helena

Hej!
Vet precis hur du känner dig efter att ha kommit tillbaka till Sverige från Miami. Jag och min kompis var i Miami Januari till april förra året på semester. Det var verkligen ångest att åka tillbaka till Sverige .

Svar: Det är ju helt sjukt. Alla som åker dit blir helt kära! Träffade massa där nere som hade flyttat dit på direkten efter dom vart på semester. Helt otroligt, och jag frågade om man någonsin tröttnade, men alla ba neej även om man jobbar så är det fortfarande som man ständigt är på semester! ååå dööör hahah :)
idabergmans.blogg.se

2013-02-26 @ 14:38:22
URL: http://finest.se/hfloden
Amanda Falk

Heeej Ida! Har varit super roligt att följa din blogg när du varit borta :D Såklart kul att kika in när du är i Sverige också men jag kände verkligen på mig att du skulle utnyttja tiden borta och göra en massa saker, hänga med på roliga äventyr, träffa nya människor osv. osv. Det är så roligt att vara på nya platser och upptäcka att det finns så mycket mer i världen en bara gå hemma mellan vanliga saker som skola/jobb, de man brukar umgås med och sina vardagliga rutiner. Gud menar verkligen inte inte att folk har tråkigt i Sverige, många trivs säkert toppen och jag tvivlar inte på att du har det super med din mamma, dina närmsta vänner, träning, jobb och sådär men ändå, visst är det härligt att komma bort och se och göra så mycket nytt!? :D Framförallt växer man som människa, får ta så mycket eget ansvar och stå på egna ben som du säger! Och jag tvivlar inte på att du inte hade älskat dubai också :)) Stor kram och ta hand om dig!!

Svar: Heej amanda! Vad kul att du tyckt det! Har haft det superbra och jag håller med dig till fullo! Sverige är väl bra haha men kommer definitivt flytta iväg och resa runt, resa är det bästa jag vet! Finns inget roligare än att träffa nytt folk och stöta på nya kulturer :) Ja dubai står definitivt med på min resar lista! Då får du visa mig runt hoppas jag! ;) Verkar vara riktigt grymt. Sverige känns så himlaputtinuttigt jämfört med resten av världen haha :) Hoppas allt är bra med dig kram kram!!!
idabergmans.blogg.se

2013-02-26 @ 15:32:35
URL: http://amandafalk.se
Helena

Ja man tröttnar aldrig , helt underbart ställe. Synd att du inte var kvar den 12 mars när jag och min vän åker ner alltid kul att lära känna nya .

Svar: Jaa verkligen! Jag håller med det är himla kul att träffa nytt folk speciellt som man delar samma intressen med, som resa, dessa människor brukar varar roligast tycker jag haha ;) Det va synd, men det kanske kommer fler gånger! :D
idabergmans.blogg.se

2013-02-26 @ 16:22:51
URL: http://finest.se/hfloden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback