Från då till nu

Okej kära läsare! Ska ta och berätta min historia från då jag började träna tills nu. Det är faktiskt inte lätt för mig att lägga upp alla dessa bilder. Men eftersom att jag vet hur många av er som vill se min utveckling och att jag faktiskt oftast nästan bara får fina komplimanger och många som undrar om råd så tänker jag ändå dela med mig, då jag lovat detta inlägg ett bra tag men bara inte haft tid att skriva det! 
 
 
 
 
Här har ni tre stycken förebilder på mig. Den första så hade jag väl aldrig ens tänkt på träning. struntade verkligen i vad jag åt och brydde mig inte alls. Men då jag har bikinin så hade jag ändå börjat tänka lite på vad jag äter och så och kanske tränat någon enstaka gång ibland men det höll aldrig i sig. Det var strax efter dessa bilder var tagna som jag, mitt ex och hans mamma bestämde oss för att nu jävlar ska vi träna. Vi skulle till Spanien i slutet på juni (förra året) och sa att vi skulle träna så mycket vi kunde fram tills dess för att vara riktigt snygga tills stranden. Vi motiverade varandra som bara den och sa att det inte skulle finnas några ursäkter. Detta var i slutet på april tror jag så vi hade ca 3 månader på oss. 

Jag var ganska hård mot mig i början, gick ju i skolan också min sista termin innan studenten så det var extremt jobbigt att få med allt, men jag skippade inte träningen. Beroende på tid jag hade så blev det iallafall oftast 45 min crosstraining, och då körde jag hårt! Efter det kanske jag gjorde lite situps eller några benmaskiner. Fattade ju ingenting av ett gym då och var ju rädd som många andra för maskiner och vikter så blev ju mest bara konditon. Det var nästan alltid 30-60 min iallafall. 
 
Angående kosten så var jag också väldigt duktig i början, försökte inte äta så mycket kolhydrater, ingen godis osv.. Eftersom att jag åt chips/godis och sånt VARJE DAG innan verkligen så var det en stor omväxling, jag åt ju inte lite godis eller chips per dag heller. Blev liksom en halv chipspåse med dipp eller annat.. Haha. Massvis med cola :( Drack cola när jag vaknade på morgonen och fanns det godis och chips kvar åt jag det med... I know I know.. Fick nog efter ett tag, kände mig inte fräsch på grund av hur jag åt och började få ont i magen väldigt ofta. Men hur som helst så åt jag ändå onyttigt då och då men då jag väl gjorde det försökte jag inte svulla så mycket som jag gjort tidigare! Försökte behärska mig bara och istället göra fruktsallad osv. Jag åt kolhydrater också men försökte dra ner på det mycket och så. Såg resultat på mig själv ganska fort. Gick ner lite i vikt och såg resultat i spegeln litegrann mer och mer.
 
Så efter 2 månader såg jag ut såhär:

 
2 månader. Kommer ihåg att jag var väldigt nöjd med vad jag åstadkommit då. Men nu i efterhand då jag kollar på den här bilden så blir jag typ äcklad av den. Mina armar... Herregud ser ju ut som ett rangel!!! Inget jag tänkte på då. Min rygg var också extremt smal, kotor började sticka ut. Inget jag la märke till förrän jag såg på bilder. Släktingar och vänner började bli oroliga för mig och sa att jag inte fick gå ner mer i vikt. På studenten som var strax efter kommer jag ihåg hur flera påpekade min rygg och mina armar, att jag var så tunn.. Någon släkting undrade om jag hade fått ätstörningar. Jag sa själv att jag inte ville bli smalare där, och att det är nu jag skulle försöka bygga lite muskler, för jag tyckte inte om att bli sedd så, och började tycka själv också att det var på gränsen. Dock så tyckte jag bara det om min överkropp, var fortfarande väldigt onöjd med min underkropp haha.
 
Så började köra lite mer styrketräning med pojkvännen, inte i stora mängder för det vågade jag inte riktigt, men litegrann sådär. Tyckte inte att det var roligt. Men gjorde det ändå. Då jag körde på överkroppen så gjorde jag få repetitioner ex (3x12) och på benen osv (3x25). För att bygga och för att förbränna. Men gjorde inte mycket övningar som sagt, gjorde några basövningar, fattade ingenting, trodde att det räckte med att göra någon övning här och där. Mitt ex tjatade på mig att jag ska göra MINST TRE övningar på VARJE muskelgrupp och helst inte träna mer än två muskelgrupper per pass. Exempelvis tre stycken olika övningar på biceps, och tre olika övningar på axlar. Nu i efterhand så tycker jag det är lite roligt för jag tycker det där verkligen beror på vilken muskelgrupp du tränar osv. Ex. Ben räcker inte med tre övningar.. Det är så stora muskler som inkluderar så mycket. (Vader, framsida baksida lår, insida lår, utsida lår, rumpa....)
 
Hur som helst! jag körde lite ynklig styrketräning och sen när vi kom till Spanien i slutet på juni så såg jag ut såhär:
 
 
 
 
Vet inte om ni ser någon skillnad, jag tycker jag ser ut att må bättre ut. Jag ser friskare ut. Mina armar är inte lika hemska längre, ser liiiite mer vältränad ut iallafall. Berodde väl på den lilla styrketräningen jag kört hahha :) När jag var i Spanien så sket jag i vad jag åt. Vi tränade där några gånger i veckan men vi sket i vad vi åt och drack varje dag. Det var ju ändå semester. Men när semestern kom slut så längtade jag till att börja träna igen! Hade ju blivit en vana nu :)
 
Detta var nog den perioden då jag fick lära mig mer och mer om styrketräning.. Var fortfarande dålig och ville fortfarande köra på min kondition men gjorde fortfarande litegrann litegrann.. Mitt ex tjatade på mig att köra mer styrketräning haha och jag ville inte riktigt men det blev mer och mer styrka iallafall vart efter.. Han visade mig litegrann och jag blev mer och mer bekväm med allt och tyckte det vart roligare. Men det var då jag såg resultat det vart extra kul, blev som en chock och ba: WOW! Det här är ju fan snyggt. Blev imponerad av hur mina armar förändrades framförallt. Åt inte annorlunda.. Åt det jag kände för, lite mindre kolhydrater då och då kanske.. Försökte bara tänka på: Mer protein och mycket grönt! Sen så köpte jag ju protein dessutom och började dricka det lite då och då. Konditonsträningen blev mindre och mindre och jag var också mer bekväm med det då jag märkte att jag inte gick upp i vikt och så vilket att jag trodde att jag skulle göra.
 
 
Ja nu händer det grejer här, styrka styrka styrka.... (Helt oredigerad bild) Men självklart kondition också! Men slutade fokusera så himla mycket på det och då jag märkte att det faktiskt gav dom resultaten jag var ute efter så blev det mycket roligare! Detta var några månader sen. Äter det jag vill, försöker bara skippa det hemskaste. Men äter ändå mycket och vill inte begränsa mig. Styrketräning förbränner otroligt mycket och då du äter så sätter sig det på dom ställerna du tränat!!!
 
Men nu på sista tiden har jag verkligen märkt hur sjukt mycket mina muskler börja växa.. Det är nästan så jag försöker ta det lugnt eftersom jag inte vill ha så mycket mer muskler! Hahahha! Men det är samtidigt väldigt roligt..
 
 
Här är några nytagna bilder på mig, jag ser väl inte jättekrallig ut direkt här, Men ser vältränad ut och jag är glad att mina armar inte är så där äckliga längre! Jag börjar även få en rumpa (YESssss) Och är mycket tightare bara. Har även fått axlar (som ni kanske såg på bilden jag la upp här om dagen), ryggmuskler, triceps och bicepsen har växt otroligt mycket som inte syns här men som jag kan visa en annan dag. Försöker inte tänka på vikten, har inte gått ner så mycket faktiskt om man räknar från nu. Men muskler väger ju :) 
 
Just nu tränar jag mest styrketräning, men försöker göra mycket kondition också för jag tycker det är skönt och vill bli lite mer deffad, haha! Låter som en kille :D haha.. Försöker äta bra bara.. Ingen skräpmat och väldigt proteinrik mat! Mycket kesella och proteindrinkar haha!
 
Hur som helst, jag är ingen ni ska ta råd av egentligen då det kommer till kost. Hade jag vart bättre hade jag nått målen tusen gånger fortare. Men sen så har jag valt att träna HÅRT som fan istället, så det kanske jämnar ut sig, jag vet inte.. Men ha tålamod  mina vänner.. Fan vad det tar tid.. Jag har hållt på länge nu, och känns som jag har lång bit kvar ändå och att det är NU det typ händer grejer! 
 
Jag kan ibland tycka att allt känns hopplöst flera gånger, det händer ingenting mer på min kropp nu känns det som, att det är omöjligt att komma dit jag vill komma. Men samtidigt tränar jag även nu för att jag älskar det, jag mår bra utav det. Inte bara för hur jag vill se ut. Träningen är så mycket mer än så för mig, det är något jag ser fram emot varje dag!



Kommentarer
H

Du är så himla inspirerande! Tack för en superbra blogg som motiverar! :)

Svar: Ååå tack så jättemycket! Gud vad glad jag blir!! <3 <3 :'D
idabergmans.blogg.se

2013-02-01 @ 14:05:44
P

Du ger så mycket inspiration! Super grym är du!!

Svar: Men åå tack så jättemycket!!! :) Glad jag blir! <3
idabergmans.blogg.se

2013-03-14 @ 12:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback